Albert Heijn

Scannen Albert Heijn

Albert Heijn loopt in de supermarktbranche voorop met het scannen van boodschappen door de klant. Snel, eenvoudig en geen lange rijen voor de kassa’s. De komende periode zal deze trend zich verder ontwikkelen.

De handscanner

Klanten van Albert Heijn kunnen kiezen. In de rij bij de kassa voor het afrekenen, of zelf de boodschappen scannen en met de pinpas betalen. De handscanner is inmiddels in veel filialen beschikbaar. Klanten scannen bij binnenkomst de bonuskaart, pakken een scanner en scannen zelf alle boodschappen. Bij het verlaten van de winkel wordt via pin betaald en kan het uitgangspoortje met de barcode op de verkregen bon worden geopend. Om fraude te voorkomen worden klanten bij het afrekenen steekproefsgewijs gecontroleerd.

Scannen met mobiel

Bij enkele filialen van Albert Heijn is een proef gestart met het scannen met de mobiele telefoon. Een nieuwe manier van scannen. De klant dient de “AH Zelfscannen app” te downloaden, verbinding te maken met het wifi-netwerk in de winkel en bonuskaart en vervolgens de boodschappen te scannen. Vervolgens kan bij een zogenaamde “betaalpaal” worden afgerekend en het uitgangspoortje kan met de op  de mobiel verkregen code worden geopend.

De proef met mobiel scannen zal naar verwachting 9 maanden duren. Vervolgens zal Albert Heijn de test evalueren en bepalen op welke wijze mobiel betalen verder zal worden uitgerold.

Lees meer over mobiel betalen...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>